Monday, February 28, 2011

Inima rece

Am recitit de curand povestirea "Inima rece" in care Peter ( pe care eu mi-l aminteam ca se numea Hans dar se pare ca toate amintirile mele din copilarie sunt foarte inexacte) renunta la inima lui pentru a primi in schimb o inima de piatra si bogatie de la Michael Olandezul. Nu e singurul care face targul asta, bineinteles, asa ca Michael Olandezul avea o incapere intreaga cu inimi in borcane, o imagine care ma fascineaza si in ziua de azi: inimile puse ordonat pe rafturi, in borcane de muraturi. Curios e ca atunci cand eram mica nu credeam deloc in povesti. D-abia dupa ce m-am facut mare si am cunoscut un numar insemnat de oameni cu inima ba din piatra, ba din fier, sticla pisata, cuie sau paine uda, am inceput sa cred foarte tare in basme si personajele lor bizare.

No comments: