Friday, June 27, 2008

Aceste colturi antipatice de casa

Se aud artificii. Probabil din Herastrau. Oriunde as locui, aud artificii de cel putin 3 ori pe saptamana. Artificiile ma urmaresc. Uneori e minunat sa stai vineri seara in casa racoroasa, departe de bere si terase zgomotoase, sa ai timp sa faci treburi prin bucatarie si sa stai cu prosopul peste parul ud cu orele. Si mai ales sa faci curat. Un pic asa, nu foarte serios, ca doar e vineri seara!
Exista in fiecare casa niste locuri misterioase si neatinse multa vreme de aspirator, carpa sau matura. La unele e de inteles de ce sunt asa, se ajunge greu la ele; altele pur si simplu transmit energii casnice negative. Altfel nu-mi explic de ce mi-e atat de greu sa fac curatenie luna in masca de la chiuveta, sub calorifer sau pe dulap.
Masca de sub chiuveta imi da fiori. Cand imi bag capul acolo, printre tevi, am mereu impresia ca o sa ma trezesc nas in nas cu un ceva groaznic, care locuieste sub pompa si se serveste din galeata de gunoi. Cand am citit luna trecuta stirea cu japonezul care a descoperit ca o femeie fara casa traia intr-unul din dulapurile lui am zis doar, pierita, "aha!". Noi avem o debara sub scari, tocmai buna pentru un micut Harry Potter, si sunt convinsa ca la un moment dat vom descoperi niste locuitori bizari incognito printre plapumile, pungile si cutiile pline cu lucruri necunoscute de acolo.
Casa mea ideala este mare, fara lucruri si nu are colturi, ca si cum ar respecta regulile din psihodrama lui Moreno. E rotunda si luminoasa ca un ochi albastru in care tocmai s-au pus picaturi. Nu stiu daca o s-o pot avea vreodata. Numai si din cauza faptului ca sunt la fel de strangatoare ca o cotofana si, nu stiu cum, ma pomenesc ca stapanesc un teritoriu plin de lucruri marunte si oarecum inutile. Cum sunt linguritele de plastic care-mi impanzesc acum masa de calculator si despre care nu pot sa zic ca-mi sunt de vreo trebuinta. Da, sub tablia mesei sunt alte colturi unde nu prea ajung. Mi se pare ca acolo isi are domiciliul un paianjen mare si domestic, foarte prietenos cu picioarele mele noaptea. Mai bine nu ma uit!

5 comments:

Simply Red said...

Iren, intre 3-5 iulie, in Parcul Tineretului, se desfasoara o prima editia a Festivalului Artificiilor. Nu am vrut sa fiu off-topic, am vrut sa dau o stire sper placuta...

Si apropos de topic... si eu am tot felul de creaturi imaginare care-mi salasuiesc prin cotloanele ascunse ale casei... Si taaare fug si eu de ele :o). Si ce imi mai iau inima in dinti cand sunt nevoita sa le infrunt, hehe... Culmea e ca mereu reusesc! Chestiune de imaginatie bogata :o)

Anonymous said...

Ca poate te invita la un dans! Domestic!

narcis said...

nu mai stiu cum am ajuns pe aici, dar am constatat trei lucruri: ai ce spune, tocmai o faci de trei ani (felicitari!) si esti stelista.

Mai vin.

Anonymous said...

povestea cu monstrul de sub chiuveta e bizar de familiara :)))

ana said...

sau ungherul de pe dupa pat. nu-l vad, nu exista, uit mereu ca exista probabilitatea sa existe un "dupa pat"