Saturday, May 05, 2007

Conversatii

Am devenit experta in discutii despre meteo si imbracatul in functie de vreme. Asteptatul cu orele in fata cabinetelor de doctori, alaturi de multi oameni batrani, m-a invatat cu duritate cum sa-mi insusesc aceste tehnici de conversatie. Scoala meteo a vietii conversationale.

"On the other side of the everlasting 'why', there is a 'yes'. And a 'yes' and a 'yes'!"
(din "Room with a view")


Din cauza propozitiei asteia m-am gandit la "DA"-urile mele. Si am o gramada.
Nu stiu de ce, poate din cauza povestirii "fetita care l-a luat pe Nu in brate", l-am pus mereu pe DA in partea luminoasa a binelui, un Fat-Frumos cu plete blonde, mereu deschis catre oameni, mereu pus pe fapte mari. NU era in schimb un meschin si insalubru personaj, mereu pandind in intuneric cu maini murdare, pline de bacterii si virusi.
Daca ma gandesc bine, din cauza DA-ului am facut cele mai mari tampenii de pana acum. Pentru ca DA iti da dependenta, nu poti spune dadadadadada si apoi brusc NU. Traiesc printre oameni asa negativisti si totusi "NU" este cuvantul pe care-l folosesc cel mai putin.

Unele discutii sunt calatorii reusite. Ele se ivesc exact atunci cand ai mai multa nevoie de ele si iti scot caltii din cap. Oricand veti vedea un animal de plus cu umplutura de vata scoasa din cap sa nu-l plangeti. Nu a murit, doar a participat la o discutie cu adevarat buna.




1 comment:

Ela Iliesi said...

"Cu oamenii cu care trebuie sa ma supraveghez cand vorbesc, mai bine nu mai vorbesc. Ne salutam si ne dam informatii meteorologice" spunea Ileana Vulpescu in Arta Conversatiei. Specializarea mea o reprezinta gasitul soarelui de dupa nori. Multi dintre noi avem probleme cu vederea cand dam de stari nefavorabile, asa ca prepar solutii oftalmice pentru calmarea starilor de incertitudine. Soarele e mereu acolo. O zi buna.