Thursday, June 21, 2007

Radio

Undele radio fac valuri care ne intra in urechi si si uda, lasand scoici, treptele de sus ale scaritelor.
In 1901 Marconi inventa radioul, dar erau trecuti cu vederea Sir Jagadish Chandra Bose, Oliver Lodge, Alexander Popov si Nikola Tesla. In 1938, de Halloween, americanii deveneau isterici, crezand in invazia extraterestrilor lui Orson Wells. In 1998 aparea statia radio a balenelor ucigase. In 2005 si-au facut si meteoritii radio, ba chiar si o scoala de radio. Mie astea imi vin cap cand zic radio.

Eu am avut cand eram mica o trusa de "construieste-ti singur un tranzistor". Mirosea a plastic de culoarea untului si avea multe piese complicate si fascinante. Nu am fost niciodata in stare sa-l construiesc dar tin foarte bine minte instructiunile de folosire, in care baieti si fete viu colorati si zambitori, asemanatori unor androizi, asamblau mecanic tot ce gaseau in cale.
Eu nu mai ascult radio, desi mi-este dor de asta. Am pierdut obiceiul asta candva, intre canapea si calculator.
In trecut, inainte sa plec la scoala, imbracata in uniforma albastru-pepit, ascultam in bucatarie, in timp ce mancam, cotele apelor Dunarii, stiri serioase si duminica "Emil si detectivii". Toti stiam cotele apelor Dunarii in romana si franceza. Era ca un mic program de hipnoza.
La tara, unde in televizor locuiau soareci, ascultam muzica populara, muzica usoara si stiri serioase. Erau multe dedicatii muzicale si stiri despre agricultura. Radioul era asezat in fata ferestrei, pe o fata de masa cu modele populare rosii, avea antena rupta. Uneori, realizatorii de emisiuni faceau pauze de respiratie exact cand pica o corcodusa din pomul din fata ferestrei.
Acum ma gandesc cum ar fi fost sa avem bloguri la radio. Fiecare cu ora lui, cu telefoane in direct, moderate in studio, punand muzica in pauze. Totul pentru urechi si pupilele mintii. Eu as fi incercat sa fac poze auditive si as fi citit totul de pe foaie si microfoanele mari ar fi existat in fiecare casa, pe fiecare birou. As fi avut mereu un pahar de apa la indemana si as fi preferat sa am ora de blog noaptea candva, pe la ora 10.

10 comments:

cerv said...

Cotele apelor Dunarii mai sunt si acum la radio, si e aceeasi limba franceza care le citeste, in fiecare zi.

Dar vestea cea mai buna venita din partea radioului este ca a fost reluat programul de teatru radiofonic pentru copii. Si dupa fiecare poveste, aceeasi voce, pe care o stim cu totii de cand eram mici, ne spune in fiecare seara:
"Noapte buna, copii!" :)

dorin said...

dupa ce mi+am schimbat telefonul, pentru o saptamana sau poate 2 am fost fascinat de radio... pentru prima data in viata am stiut ce s+a intamplat in tara, ba chiar urmaream sa aflu ce s-a mai intamplat cu masina plina de droguri de la guvern... si apoi am uitat sa imi mai pun castile cand ies din casa, apoi am uitat sa le mai iau cu mine...

radioul a murit

Malina said...

video killed the radio star, for sure... nu pot uita insa emisiunile SF si muzicile rock de pe programul 3 de radio... de ani buni nu am mai ascultat radio, insa acum ascult radio pe tv:) in loc de privit la programele pe cablu

Anonymous said...

Irene, citind mai cu atentie "zen" jurnalul tau (mai ales posturile fara comenturi:D), ma gandeam la ceva de genul asta:

http://www.youtube.com/watch?v=9fSWwytZlh0

Have a nice weekend

SiAM said...

mi-e dor de cotele apelor Dunarii!!! hmmm, trebuie sa imi iau un aparat de radio.

Vlad said...

As asculta un post vechi, sa se auda cu purici, sa dea muzica veche si emisiuni vechi. As asculta toata ziua...

Anonymous said...

si mie mi s-a facut dor de cotele apelor dunarii. cred ca in weekend o sa scotocesc dupa un radio prin casa.

cerv: dar programul asta nu a fost niciodata oprit, doar ca s-a plimbat pe la diverse posturi de radio.

sadlittlelf: "my scream got lost in a paper cup :)

verde ursuz said...

Dar cine isi mai aduce aminte cand anuntau ca e "gheata la mal" si ca Ialomita scade?! Mie si acum imi rasuna in urechi vocea nazala a doamnei care anunta cotele... Si eram mica de tot pe vremea aia... :p

Anonymous said...

@vlad: ia cu romantic fm.

Mihai said...

Pacat ca acum prin radio nu ajung decat vibratiile unor corzi vocale vadit controlate. Nu mai exista sentiment. A murit!