Thursday, February 25, 2010

Subiecte de discutie

M-am plictisit sa discut despre filme, carti, iubiti, ne-iubiti, fericiri, dezamagiri, bani, despre cum sunt sau nu sunt eu, altii, societatea, guvernul.
As vrea discutii despre inteligenta serpilor, morarit, tehnici de prelucrare a lemnului, viata pe marte, as vrea discutii despre orice ce nu are legatura cu ziua de azi sau de ieri, pentru ca astea sunt mereu aici, in nasul nostru, mai degraba enerveaza si atat.
Anul trecut am facut un asa-zis experiment social: ma intalneam la o discutie de dragul discutiei cu oameni necunoscuti recomandati de oameni cu care eu stiam ca ma inteleg foarte bine. A inceput scartaietor, mi-am dat seama ca de multe ori cea care strica discutia sunt chiar eu, cea dornica de a avea discutii interesante, apoi nu m-am mai invinovavit asa de tare si mi-am zis ca intr-o discutie, ca in orice relatie, sunt doi oameni responsabili implicati si nu e niciodata doar unul de vina. Cu unii am avut parte de momente foarte placute, pe altii am avut impresia ca i-am deranjat.  Altii, mai rau, au incercat sa nu spuna nimic despre ei si au vorbit generalizat, asa ca am ajuns la discutii de nivelul celor purtate in statii de metrou, cu alti calatori plictisiti. Dupa astea, ma intorceam acasa si muream de ciuda pentru ca simteam ca mi-am pierdut timpul si nervii degeaba, desi eu avusesem cele mai bune intentii. De cateva ori m-am simtit ca la un interviu, pentru ca fusese ideea mea oamenii asteptau sa fie distrati si delectati cu o discutie savuroasa si comica, de cea mai buna calitate.
A fost foarte interesant insa si am invatat o gramada de lucruri ( unele deloc placute) despre mine.
Cred ca problema a fost ca un om recomandat de un om cu care te intelegi extrem de bine nu este automat compatibil cu tine. Poti sa fii sigur ca nu o sa dai de un psihopat, dar asta nu e de ajuns pentru o conversatie frumoasa. Asa ca am oprit "experimentul" asta si am decis sa incep altul, in care eu imi recomand singura oamenii. Dar astept sa se faca mai intai cald si sa se deschida terasele pentru ca acum este fum peste tot si pentru mine asta e un turn-off din punct de vedere conversational.

No comments: