Thursday, October 18, 2007

Stau pe peron si ma uit cum trec trenurile

( In loc de cuvant inainte) Il ascult cantand pe Fred Astaire ( pe care nu-l puteam suferi cand eram mica) si ma minunez cat de bine i s-ar fi potrivit numele de Florinel.
Am 1, 234 posturi, cu asta stric insa ordinea.
Nu-mi place ordinea, insiruirea, enumerarea. Ordinea este in mintea mea un sir de margele plictisitoare, din alea de plastic, care se poarta cu dresuri comuniste si rochii plisate rosii, din material aspru si scamos.
Mi-ar placea sa fie totul alandala, intors pe dos, sa nu gasesc niciodata ceea ce caut dar sa gasesc in schimb altceva si sa pot inlocui. Asta e un post pentru cei care ma cred organizata si planificata, pentru ca le-a fost mai comod sa puna o eticheta la prima vedere, decat sa stea si sa observe.
Nu prea mai exista observatori, care sa stea picior peste picior si sa se uite atent la tine si eventual sa ia notite, sa faca schite si masuratori.
Acum toti se grabesc, fiecare face tot ce-i trece prin cap "aici si acum", de parca maine va fi sfarsitul lumii, se grabesc sa faca zgomot, sa ia cu amandoua mainile tot ce doresc, sa sara de pe o insula pe alta, fara sa-si ude tivul pantalonilor in ocean. Pacat, prin goana asta nebuna au trecut toti cautatorii de aur si cei mai multi nu s-au ales cu nimic. Nu mai vrea nimeni sa construiasca nimic, pentru ca viata e scurta si batranetea vine repede, ca un somn fatal.
Mie imi place dezordinea, imi pare rau insa ca multi confunda dezordinea cu neseriozitatea. Sa fii spontan nu inseamna faci pe moment, ceea ce numai tu-ti doresti, impreuna cu altcineva, sa te razgandesti din ora in ora. Ce greu e sa gasesti oameni dezordonati, din acelasi univers cu tine :(

12 comments:

Anonymous said...

vroiam sa zic asta mai demult (si nu este un repros): "Se scrie un roman ori de cate ori va fi vorba de oameni si de intamplari, iar nu de teorii sau reverii." Eliade

si se inlocuieste "roman" cu "scriitura cu `quelque chose`" la care rezoneaza orice popor cu cat de cat interes ca atare.

Anonymous said...

aprob pozitiv. ma streseaza stresul :) nu suport verbul "trebuie". ia de`aici o dedicatie:

http://www.youtube.com/watch?v=_axva_bxUyw

comanu said...

de fapt, e invers, trenurile se uita la tine cand stai pe peron. te sfatuiesc sa te ascunzi dupa un stalp. sa stii ca personalul de oltenita se poate uita foarte urat.

Anonymous said...

Ai dreptate, nu e bine sa te uiti, desi nu ar fi dovada de neseriozitate, dar risti sa lasi celorlalti impresia ca esti uituca.

Anonymous said...

me love irene! :p

super-post

Anonymous said...

so true! :D
m-a intristat cand o tanti a glumit pe seama mea la Cora ca "ii place ordinea si disciplina" pentru ca incepusem sa grupez cosurile patrate si ovale, cand eu de fapt doar evitam sa tropai nervoasa la coada si sa-l injur pe baiatul din fata care cumparase doar doua prajituri si o sticla de suc (si care incepuse sa ma ajute sa ordonez cosurile, si uite asa, in loc sa-l bomban gratuit, am descoperit ca era genul ala de om foarte rar, rabdator si atent la chestii mici :)). Dar asta nu inseamna ca-s disciplinata, organizarea sucks, imi place sa fie haos, mai ales unde lucrez :( Ce m-a enervat o colega de atelier care incepuse sa arunce tot ce gasea si sa se agite ca n-o ajuta nimeni, si cand i-am zis ca io vreau sa fie dezordine a bagat placa aia cu artistii jegosi :|
Ieri de exemplu clestele de rufe cu pana infipta in mecanismul de sarma migrase de pe un pupitru pe parchet si inainta spre chiuveta. Azi n-am fost la scoala si ma tem ca colega aia agitata l-a prins pe drum si l-a aruncat :(

Iren said...

gigix: :) chiar nu e un blog literar, e un exercitiu de exprimare. si scriu mai ales cand nu reusesc sa am ceva de zis, ca sa nu ma las pe tanjeala. stiu ca jumatate din posturi nu intereseaza pe nimeni, dar e ok :)fac si eu ce pot.

koma: :( n-au cantat-o in concert

comanu: :| mi-ai facut dor de oltenita.nu am stat niciodata intr-o gara fara motiv, fara sa astept un tren, mai ales in oltenita. cred ca ar iesi niste poze misto dintr-o altfel de sedere.

dan: eeei :p

cristina: si la tine migreaza carligele de rufe? :) noroc ca la mine nu le pandeste nici un pradator-colega

Anonymous said...

Ireano, "oameni dezordonaţi din acelaşi univers cu tine", n-o să gaseşti. Pentru că "omului" pe care-l descrii tu aici nu-i ajunge un univers pentru toată "dezordinea" ce-i e vitală. În acelaşi univers nu încap 2 astfel de oameni. :)

Anonymous said...

Un om dezordonat nu este nicidecum neserios. De ce nu l-am numi om cu spiritul liber, de ce nu l-am numi neincorsetat sau chiar creativ?...

Anonymous said...

dar ma (ne) intereseaza si le apreciez(m) si au savoarea lor dah Zen acolo... dar iti ies MULT mai bine atunci cand e vorba de tine.

Anonymous said...

Ma tot gandeam la un moment dat despre ordine si dezordine, consistenta si inconsistenta, pana la urma am ajuns sa nu mai sper la mai mult de o clipa de asemanare, in care in continua schimbare reusesti sa semeni cu cineva in continua lui schimbare.

Dănu said...

Dezordinea este de fapt un alt fel de ordine: ordine "dez". Simplu! ;)