Tuesday, September 18, 2007

Deblocare

La ce te gandesti cand ti se blocheaza mintea si se blocheaza si toate canalele si nu o mai poti goli de toate nimicurile care o infunda? Cum, unde, cand?
Cand ma apuc sa-mi imaginez mi-este greu sa ma opresc, sa ma educ, sa-mi dirijez imaginatia sau sa o cumintesc. Imaginatia mea este un copil salbatic si murdar, cu seminte de plop intre degetele de la picioare si ceara ruginie in urechi. De cate ori trebuie sa o disciplinez ma doare sufletul si simt cum ceva drag si cald mie se raceste, caruselul cu cai albi se opreste definitiv si copiii sunt dati jos, trimisi acasa la lectii prin intunericul parcului.
Sunt un om cuminte care uraste disciplina, care-i respecta pe cei batrani dar deseneaza mustati si colti de vampir dumnezeului Iehova desenat in biblia ilustrata. Sunt responsabila, dar este copilul asta murdar care-mi alearga pe campiile cenusii, pe care nu o sa-l fortez niciodata sa fie de partea mea, nu o sa-l dezvat niciodata de obiceiul de a ma lasa balta cand are chef.

Cand ma blochez imi scriu repede o poveste in cap, fara sa ma intereseze ca e buna sau proasta. Imi povestesc de dragul povestii. Despre ibrice de exemplu. Ibricele sunt lucruri firave impachetate in armuri ordinare. Nimeni nu le trateaza cu grija, pana cand le sare smaltul de pe dinti si le cad manerele. Un ibric fara maner este ca o pisica fara coada. Iar pisicile sunt ibrice cu blana care stiu sa fiarba mocnit, in timp ce motanii sunt adevarate oale de presiune mustacioase.
Uneori deblocarea necesita chiar 100 povesti, alteori o poveste de 100 de zile. Si alteori 100 de ore de somn. Noapte buna!

13 comments:

Anonymous said...

Eu cred ca e de ajuns cateodata doar o privire deschisa. Stii , pret de o secunda cand simti cum celalalt devine "tu".Atunci te deblochezi :)

In rest, e frumos sa asculti 100 de povesti, sa povestesti 100 de zile dar e pacat sa irosesti 100 de ore pentru o deblocare somnolenta :)

Anonymous said...

hei, pisica mea nu are coada :(

Anonymous said...

Cautand balanta intre vis si control...

Anonymous said...

copilul sălbatic trebuie ţinut aşa, murdar, nepieptănat, lăsat să se spele când vrea el, să vină la masă când vrea el, şi dacă vrea, doar să ia o bucată de pâine şi o roşie şi apoi din nou afară, să umble toată ziua de nebun pe coclauri de să nu ştie cei ai casei 'pe unde umblă copilu ăsta!'.
chemat la lecţii sau pus la televizorul din lumea mare doar atât cât să ştie ce lucruri mai există în ea pe ici, pe colo. dar cu siguranţă nu trebuie lăsat la televizor sau să asiste la discuţiile oamenilor mari într-atât încât să înceapă să vadă cam cum 'merg treburile' în lumea mare. ştii vorba aia, 'izolarea e mama învăţăturii'. nu, nu asta. 'izolarea e ruptă din rai'? sau ceva :)

asta e, pur şi simplu n-ai nevoie să-l disciplinezi în sine, ci doar să ştii cum să-l strigi pe nume încât să vină la poveşti când ai puţină treabă cu el :)

nhoapte bună!
ps: ai grijă cu poveştile, în ele se ascund fioroase pattern-urile :). mai ales câtă vreme nu copilul ciufulit e cel care le spune!

Funky Monkey Accessories said...

Imi aduc aminte cand am descoperit blogul tau. Eram in sesiune si chiar mi se blocase mintea. Asa ca iti sorbeam cu nesat fiecare post, asteptam sa vad ce poveste ai pregatit pentru dimineata aceea... Si iti citeam gandurile pline de zambete in loc sa citesc ce ispravi a mai facut Télémaque.

magoo said...

Si cate dintre povestile scrise in creierash sunt de fapt amintiri ?

Anonymous said...

Cred ca ar trebui sa-l cunosti pe prietenul meu imaginar.. v`ati intelege de minune. http://www.zmagoo.ro/?p=13

Anonymous said...

întrebarea pe care mi-as pune-o ar fi cum se face ca "trebuie" sa-ti dirijezi imaginatia, adica cine-ti cere asta, si ce se gaseste la capatul benzii rulante? si abia dup-aia trase concluziile

Anti said...

hei, nu omori cele 100 de povesti, dorul pentru ele te va bloca definitiv

Anonymous said...

diana: poate ai un ibric, nu un pisic :P

michelle: asta e un compliment tare frumos, multumesc >:D<

magoo: doar nu crezi ca le-am numarat :P

welcome to the brainless brains: ceea ce fac eu ca sa-mi castig existenta presupune imaginatie. doar teoretic. pentru ca practic imaginatia este dezlegata, apoi ti se cere sa-i pui o perna pe fata si sa o lasi sa respire cu urechile.

anti: la cate povesti am omorat pana acum... saracele :(

Anonymous said...

Azi nu ne vorbim Ireano ?

Iren said...

nu prea
ce urat suna "ireano" :(

Mara said...

si spui povesti asa frumoase ca mi-ar placea sa aud una in fiecare seara