Tuesday, June 02, 2009

Raiul poate aparea in orice seara din saptamana

Un citat m-a facut sa ma gandesc la raiul pe pamant:
Dogs are our link to paradise…to sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring—it was peace".
— Milan Kundera

In ultima vreme parca totul ma face sa ma gandesc la raiul pe pamant. Chiar si filmul Dirty Dancing, pe care l-am revazut intr-o seara. Nu am fost niciodata obsedata de filmul asta si uite acum ma uitam la el si imi venea sa plang pentru ca pe vremea cand lumea se uita la video si Dirty Dancing era dublat de Irina Margareta Nistor si adolescentele purtau pantaloni trei sferturi ca in film, eu chiar traiam intr-un rai pe pamant si nu-mi dadeam seama. De parca daca mi-as fi dat seama as fi putut sa trag mai mult de momentele acelea si sa le lungesc!

In raiul meu de pe pamant este de obicei noapte, teiul si iasomia sunt inflorite, cam ca acum, si gardurile vii ajung pana la felinare. Pe masinile parcate se lupta motani tigrati, fara sa-si faca rani. In toate casele sunt lampi aprinse si poti sa mergi la nesfarsit pe trotuarele curate, sa-ti auzi pantofii cum tocane pe caldaram, pentru ca nu vrei sa ajungi nicaieri. Si e atat de bine sa mergi de dragul mersului, fara sa te uiti inainte, fara sa te uiti inapoi!

12 comments:

IrinaBohemianDance said...

In raiul meu de pe pamant a plouat,aburii ies din asfalt,pe cer a aparut si curcubeul ,iar eu vin de la plaja desculta, cu un cearceaf pe cap...

Antoaneta said...

Si în raiul asta e bine sa fii plouat înainte, sa fie putin caldut si sa miroasa tare, tare teii. Poate chiar pe strada Paris.

Raiul meu de facut nimic e departe, pe insula St. Thomas, are testoase, ape transparente, palmieri si o tanti simpatica care face un fel de langosi cu tot felul de umpluturi si suc din coaja de mauby. Ultima oara era înca acolo (în decembrie, poate era miracolul lui Mos Craciun).

Evergreen said...

noapte-tei-iasomie - o minunatie de paradis si m-ai nimerit si cu Milan Kundera.

Cred ca raiul e in fiecare zi prezent... trebe doar sa-l vedem

Anonymous said...

raiul meu are si corcoduse :)

joju said...

Oamenii pentru a efectua operatiuni diverse ale rutinelor zilnice inventeaza tehnici rapide si super-rapide astfel incat sa termine treaba si sa se bucure de timp liber. Insa isi fura palaria pen'ca in acelasi interval de timp ar fi intrat mereu mai multe operatiuni super-rapide si nu-ti mai ramane timp pentru suflet, pentru viata. Oricand vei sti ca puteai sa mai dai un click si dincolo sau mai puteai cauta si altceva, samd
Sunt nostalgic dupa era pre-HiTech.
Slow is good, slow is wonderfull.
Multumesc pentru citatul lui Milan Kundera.

adriana said...

frumos spus...eu chiar am imortalizat o parte din Rai si m-as bucura sa-mi fii oaspete pentru cateva minute...doarpoze: Din casa direct in Rai

adriana said...

si am ami facut ceva...am rascolit prin WORD si am cautat ceva...stiam ca m-au inspirat si pe mine teii si m-au dus direct in Rai...te invit la mine cu toata gasca, sa beti o ceasca de ceai...dardindar: Cand strazile miros a ceai de tei

Anonymous said...

e bine sa traim bucati din raiul pamant, dar pacat ca nu exista pentru toti. ceea ce stirbeste din propriul rai.. si daca e stirbit, nu mai e rai atunci, nu?

Darael said...

Eu simt ca traiesc in rai de fiecare data cand citesc asemenea insemnari. Si da, lollitta are un rai cu corcoduse si fluturi ;)

sayadinna said...

mergi de dragul de a merge dar cred ca ai omis faptul ca mergi spre o ceainarie cu multe multe multe arome:)

Unknown said...

Daca am renunta la ideea de rai probabil ca am fi mai aproape de el, pentru ca am fi mai atenti in jurul nostru. In rest, asa cum spui si tu: totul trece.

MB said...

La mine in Paradis nu ajung autobuzele. E o statie dintre acelea pustiite. Daca intorc capul stiu ca n-o sa vina iara. In spatele casei am prisaca. Vreo 12 stupi tot falnici si frumosi. Tu ai idee despre cum miroase mierea camuflata inca in trandafiri si rozmarin? Exista si miere de scortisoara, dar despre asta...in alt episod.