Thursday, October 23, 2008

Demnitatea plantelor

Civilizatie

Probabil lucrurile o sa se schimbe si pe aici in momentul in care o sa vedem ca tot ce exista in jur are demnitate. Dar mai intai sa avem noi demnitate.
Ma gandeam la relatia om-copac. Ma gandesc la toti nucii batrani, pe care eu ii simt ca niste bunici si pe care ii simt vii, care au fost taiati pentru o casa gri cu piscina. Ma gandesc la niste mesteceni tineri, pe care cineva lipise guma. La toate florile din fata unui bloc pe care golanii le ard cu tigarile din lipsa de ocupatie si sens. La plantele din scara blocului pe care nu le respecta nimeni. La brazii de Craciun cand zac la tomberon sau pe la colturi de strada. La petuniile lasate sa se usuce in unele parcuri. La puietii de copacei care sunt asa de fragili in sera pe langa care trec zilnic. Nu mi se par cu nimic mai prejos decat niste pui de gaina.

9 comments:

Unknown said...

Si cand te gandesti ca vine decembrie... iar toata lumea invoca argumentul parfumului de brad natural in detrimentul unuia artificial.

mara said...

...la inscriptiile scrijelite cu cutzitul pe scoartza copacilor tip "tantza si costel au mancat aici shnitzel"... :)

earthwalker said...

..la tufele si copacii pe care lumea ii tunde sa semene cu un cub, un miel,un gard, un altceva decat vrea vreodata un pom sa semene cu

waterloo said...

Acum intelegem de ce unele plante sunt otravitoare

puisorul cufurit said...

Mi-e mila de brazii care vor fi taiati in decembrie.

daniel said...

poate ca veti rade, dar eu cand eram mai mititel asa, m-am imprietenit cu un nuc cu care ma intalneam in drum spre scoala. Il salutam si uneori chiar ii vorbeam, asa timid, sa nu zica trecatorii ca-s nebun. Acum cateva saptamani ne-am reintalnit si tare m-am bucurat cand am vazut ca traieste, in ciuda betonului pe care niste oameni neprietenosi l-au asternut in jurul lui...
Il cheama Vasile.

Anonymous said...

Sau cum spune cineva apropiat mie : "Nu fi copac..." :))

monsoux said...

apropos, am citit că în Japonia există o orhidee care bloghează.

Iren said...

monsoux: :)) ce misto.