Wednesday, September 27, 2006

Bucurestiul meu

Catalin n-a avut ce face si m-a taguit :

3 locuri care-mi plac in Bucuresti

Parcul Floreasca - acolo am copilarit, am cules levantica de pus in dulap, am pus nume unor statui care semanau in viziunea mea cu membrii familiei lui Baba Novac, ma dadeam in leagane si legam prietenii cu fetite grase care ma terorizau. Si am alergat fara un scop anume, cel mai bun alergat din lume.

Parcul Circului - aici am copilarit dupa ce am intrat la scoala. Pe malul lacului tata imi citea din Sadoveanu "Diavolul baltii". Aici am vazut pentru prima oara un nufar. Este locul unde toamna si primavara reusesti safii fericit, indiferent de problemele pe care le ai. Oamenii circului scot animalele la aer, intr-un tarc si trecand pe acolo poti sa vezi elefanti, camile, ponei, lei si tigri in custi. Probabil noaptea este plin de unicorni :). Nu mi-a placut niciodata matematica, dar in parcul asta rezolvam cu multa placere exercitii intr-un caiet galben facut special pentru asta, cu ursi care mancau miere desenati prin el.

In fata cinematografului Patria - locul cel mai bun sa te adapostesti cand te prinde furtuna, locul unde miroase a pelicula de film, unde te intalnesti cu cel mai dragut baiat. De fapt minunat este sa fie furtuna si in acelasi timp sa te intalnesti cu cel mai dragut baiat. Pentru ca toata lumea o sa miroasa a ploaie. Atmosfera perfecta care instiga la facut prostii ;;)

3 locuri pe care le detest in Bucuresti

Orice banca - bancile sunt reci si neprimitoare. Exista 770 000 de roboti in lume si pun pariu ca nici unul dintre ei, desi artificiali si impersonali, nu s-ar simti bine in mediul ala septic.

Orice spital - acolo nu are nimeni de grija de tine. sunt case de tristete.

magazinul Cocor - nu stiu de ce exista magazinul ala. Se simte mirosul comunismului inauntru. Este urat, cu vanzatoare barfitoare si plictisite, cu lucruri vechi si netrebnice. Bleah!

Trei locuri in care imi place sa ies cu prietenii

In orice cafenea sau ceainarie unde este cald, bine iarna si se aud cum se ciocnesc usor, de dinti, canile de portelan cand este baut ceaiul. Unde este muzica discreta si calma.

Acasa la prieteni. In bucatariile lor :)

Vara, la motoare.

3 lucruri pe care un occidental nu le-ar intelege in Bucuresti

Muntii de gunoi care se inalta in mod firesc in anumite locuri si care acolo raman. Parca locul acela ar fi predestinat sa aiba gunoi pe el si oricat l-ai curata, el nu poate fi curatat. Cu orice gunoi pe care-l strangi alte trei rasar dupa el.

Oamenii care arunca gunoi pe strada, cu cele mai senine fete.

Batranii violenti din autobuze. Care sub scuza ca au parul alb si trebuie respectati, incep sa te injure groaznic daca ai infaptuit fapta cumplita de a-ti tine ghiozdanul in spinare sau de a vorbi la mobil sau de a pronunta cateva cuvinte in engleza sau de a rade prea tare. Va spun, batranii din autobuze sunt noii golani ai secolului 21, de care fetelor ar trebui sa le fie frica.

Cel mai de fitze cartier: hmmm, categoric Primaverii. Totusi este placut sa te plimbi pe acolo :)

Cel mai urat cartier: toate partile cu blocuri gri ca niste soareci mutanti din orice cartier bucurestean. Cu vegetatie putina, cu baieti de cartier penduland prin fata blocului, cu masini cu geamuri sparte de hoti si buticuri pestrite, semanand cu niste pungi de Jelibon.

LE: Bine ca mi-a adus Marius aminte. Dau stafeta mai departe urmatorilor: boo, lulu, thetudor

4 comments:

Anonymous said...

Hehe! Partea cu batranii din autobuze mi-a placut! :))

Pe cine taguiesti mai departe? (regula jocului)

Anonymous said...

Gata, am rezolvat, thx :)

Anonymous said...

si am sa preiau cat de curand sarcina trasata :-). Complet de acord cu tine in ceea ce priveste batrinii!

albeenah said...

Bucurestiul...the place we all love to hate and hate to admit we love ;)
Superb acest blog, Irene.